Darmowa wysyłka powyżej 200 PLN

Zwroty i reklamacje

Zwroty i reklamacje

    Zwroty i reklamacje

    REKLAMACJA Z TYTUŁU BRAKU ZGODNOŚCI PRODUKTU Z UMOWĄ

    1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub
    podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu z tytułu braku zgodności Produktu z umową są
    określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
    2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, o
    którym mowa w § 9 z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia
    1964 r.
    3. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o
    którym mowa w § 10 Regulaminu za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili
    dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności
    Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy.
    4. Zawiadomienia o braku zgodności Produktu z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania
    można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kislive24h@gmail.com lub
    pisemnie na adres: ul. Młyńska 4, 89-100 Nakło nad Notecią.
    5. W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej
    informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji w szczególności rodzaj i datę
    wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i
    przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
    6. Dla oceny nieprawidłowości i niezgodności Produktu z umową, Konsument lub podmiot, o
    którym mowa w § 10 Regulaminu mają obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy, a
    Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt.

    7. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od
    momentu jej otrzymania.
    8. W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10
    Regulaminu – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 30 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z
    jej uwzględnieniem.
    9. Klient będący Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 może żądać w pierwszej
    kolejności wymiany lub naprawienia Produktu przez Sprzedawcę. Obniżenia ceny oraz
    odstąpienia od umowy Klient może żądać wyłącznie w przypadkach wskazanych w ustawie o
    prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (m.in. w przypadku, gdy niezgodność towaru z
    umową jest istotna, gdy Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową lub
    gdy brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że sprzedawca próbował już
    doprowadzić towar do zgodności z umową).
    10. W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym
    mowa w § 10 Regulaminu Sprzedawca odpowiednio:
    10.1. pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu do
    Klienta,
    10.2. obniża Cenę Produktu (obniżona Cena musi pozostawać w proporcji Ceny towaru
    zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi lub
    podmiotowi, o którym mowa w § 10 wartość obniżonej Ceny najpóźniej w terminie 14 dni
    od otrzymania oświadczenia o obniżeniu Ceny od Konsumenta lub podmiotu, o którym
    mowa w § 10,
    10.3. w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa
    w § 10 – Sprzedawca zwraca mu Cenę Produktu najpóźniej w terminie 30 dni od dnia
    otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy,
    Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić
    towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy,
    11. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np.
    wiadomość mailowa lub SMS.

     

    PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

    1. Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem lub
    podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, który zawarł umowę na odległość może od niej
    odstąpić bez podania przyczyn składając stosowne oświadczenie w terminie 30 dni. Do
    zachowania tego terminu wystarczy wysłanie udostępnionego przez Sklep oświadczenia o
    odstąpieniu od umowy.
    2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument lub
    podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu mają obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub
    przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później
    niż 30 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam
    odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
    3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres: ul.
    Młyńska 4, 89-100 Nakło nad Notecią.

    4. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu ponoszą odpowiedzialność za
    zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający
    poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że
    Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o sposobie i
    terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy, a także nie udostępnił mu wzoru formularza
    odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów
    Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, powinni obchodzić się z
    Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób w jaki mogliby to zrobić w sklepie
    stacjonarnym.
    5. Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości
    Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył
    Konsument, chyba że Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu wyraźnie
    zgodzili się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla nich z żadnymi kosztami. Z
    zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie
    14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy
    Sprzedaży.
    6. Jeżeli Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu wybrali sposób dostawy
    Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie
    jest zobowiązany do zwrotu im poniesionych przez nich dodatkowych kosztów.
    7. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta lub podmiotu, o
    którym mowa w § 10 Regulaminu, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od
    Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub
    podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, dowodu jej odesłania w zależności od tego, które
    zdarzenie nastąpi wcześniej.
    8. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu odstępujący od Umowy Sprzedaży,
    zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu ponoszą jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
    9. Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu
    może odstąpić od umowy, liczy się:
    9.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt będąc zobowiązanym do
    przeniesienia jego własności - od dnia, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w
    § 10 Regulaminu (lub wskazana przez nich osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt
    w posiadanie,
    9.2. dla umowy, która obejmuje wiele Produktów które są dostarczane osobno, partiami lub w
    częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, jego partii lub części,
    9.3. dla umowy polegającej na regularnym dostarczaniu Produktu przez czas oznaczony - od
    objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów,
    9.4. dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
    10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub
    podmiotowi, o którym mowa w § 10 Regulaminu w wypadku Umowy Sprzedaży:
    10.1 w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według
    specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
    10.2 w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym
    opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę
    zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,

    10.3 w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój
    charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
    10.4 o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli
    przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który
    został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
    przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości,
    10.5 w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający
    krótki termin przydatności do użycia.
    11. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy jak i Klientowi w
    przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle
    określonym.